Saturday, 3 August 2013

la tahzan izzati :)


بِسْــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي
assalamualaikum...

result final exam sem 3 dah keluar... Allhamdulillah walaupun tak sehebat orang lain saya bersyukur tiada yang gagal. sedih?? tipu la kalau tak sedih kan tengok kawan lain pointer semua hebat-hebat tiba-tiba kita punya sikit je. rasa macam tak cukup ke usaha aku ber banding kawan yang lain? padahal kami belajar dalam kelas yang sama lecturer yang sama guna buku yang sama ada nota yang sama belajar sama-sama pendek kata semua buat sama-sama. rasa geram pun ada..rasa macam b**** sangat ke ijat ni sampai kawan yang lain boleh buat tapi kita tak boleh buat. rasa marah dekat diri sendiri rasa macam nak belasah orang pun ada #ehh

 astagfirullahalazim...mula mula ijat memang rasa macam tu rasa macam disisihkan pun ada tapi ijat sedar semua yang berlaku ada hikmahnya. mungkin Allah nak sedarkan ijat selama ini asyik 'diatas' sampai lupa apa rasanya jadi yang 'dibawah'. mungkin selama ini ijat terlalu angkuh dan membangga diri jadi Allah kirimkan 'teguran' sebegini, jadi la tahzan izzati jangan bersedih dan jangan berputus asa :)


la tahzan innallaha ma' ana -jangan bersedih, Allah bersama kita-

“Jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah, sesungguhnya yang berputus asa itu adalah mereka yang kafir” - Surah Yusuf ayat 87.


ok bagi yang masih bersedih tu jom baca doa ni :)
p/s : tahniah kawan-kawan yang dapat result cemerlang yang kurang cemerlang tak pa kita usaha lagi...berjaya sama-sama itu kan janji kita :)
oh ya maaf tak reply wassap BBBB xiaojie adik pekan dalam kesedihan melampau
tapi saya ok saya dah besar...